English Edition

मध्यराति खन्तीले घर भत्काउँदै डिभोर्स र अंशबण्डा ! मात्रिका पौडेल

वैशाख १२ को विनाशकारी महाभूकम्प लगत्तै उपत्यका र मध्य पहाडका विभिन्न गाउँ बस्तीको स्थलगत रिपोर्टिङ तथा राहत वितरणका क्रममा केही यस्ता प्रवृति देखिए, जुन राहतका नाममा हुने विकृतिका मानक बन्दैछन् ।
मात्रिका पौडेल
पछिल्लोपटक नुवाकोट र रामेछापका केही गाउँमा गएका बेला त्यहाँ एकाघरका छोरा-बुहारी रातारात छुट्टिएर भिन्न हुने लहर नै चलेको प्रमाण फेला पर्‍यो । धेरै राहत थाप्नका लागि अंशबण्डाका घरायसी कागज बोकेर गाविस सचिवसम्म पुग्नेहरुको संख्या यथेष्ट पाइयो ।
अझ रोचक कुरा त केसम्म भेटियो भने, वर्षौंदेखि मिलेर बसेका श्रीमान- श्रीमतीबीच भूकम्पको विपत्तिपछि नाटकीय रुपमा सम्बन्ध बिच्छेदका नक्कली कागजसमेत बन्न थालेका छन् । विपत्तिका बेला वर्षौदेखि छुट्टएिर बसेकाहरु समेत एउटै पालमुनि बस्दा पुनर्मिलन भएका बेला रातारात डिभोर्स भएका कागजहरु बनिरहेका छन् गाउँमा ।
भूकम्पको विनाशलीलाका कारण मान्छेहरु आफ्नो दैनिक सामान्य जीवनमा समेत फर्किन नसकेका बेला रातारात चूल्हो फुट्ने र सम्बन्ध बिच्छेदका कागज बन्ने कुरा सामान्य अवस्थामा कल्पना गर्न पनि सकिँदैन । तर, अधिकांश भूकम्प प्रभावित गाउँ बस्तीमा केही यस्तै प्रवृति देखिएका छन् ।
द्रव्य पिचास बन्न थाले
किन यस्तो भइरहेको छ ? ललितपुरका प्रमुख जिल्ला अधिकारी यादव कोइरालाको अनुभवलाई मान्ने हो भने, राहतलाई अधिकार बनाएर यसैमा जीवन धान्न खोज्ने प्रवृतिले मान्छेलाई यस्तो बाटोमा लैजाँदैछ ।
मैले आफैं स्थलगत अध्ययन गरेर निकालेको निष्कर्ष पनि यही हो कि-राहत पाउने लोभमा कतिपय मान्छे द्रव्य पिचाश बन्ने गलत बाटोमा लम्किँदैछन् ।
यो त एउटा आम प्रवृति भयो । यस्ता धेरै विकृति मैले आफ्नै आँखा अगाडि देखेको छु । रामेछापको एउटा गाउँमा पुग्दा त्यहाँ दलीय संयन्त्रका प्रतिनिधिहरुबीचमै विवाद थियो । एकजना व्यक्तिले रातारात एउटा घर परिवारलाई पाँच घरमा बाँडेछन् ।
उनका पाँच भाइ छोरा सगोलमा भए पनि एक परिवारको १५ हजारका दरले जस्तापाता किन्न पैसा पाइन्छ भनेपछि ७५ हजार कुम्ल्याउने लोभमा ५ घरको विवरण टिपाएछन् । उनको हकमा के गर्ने भन्नेमा गाविस सचिवसहितको बैठकमा दलका प्रतिनिधिहरु विभाजित भइरहेका थिए ।
थोत्रो लालपूर्जा बोकेर गाउँ फर्के
रामेछापकै अर्को एक गाउँमा एकजना अपरिचित युवा राहत माग्दै गाविस कार्यालयमा पुगे । उनलाई अधिकांशले चिनेनन् । पछि उनले ऊ त्यहीँ थियो मेरो घर भनेपछि उनी कसका छोरा हुन् भन्ने पत्ता लाग्यो ।
गाउँ छाडेर काठमाडौंमा बस्न थालेको १०/१२ वर्षपछि भूकम्पले उनलाई गाउँमा पुर्‍यायो । तर, पीडित गाउँलेको राहतका लागि होइन, आफैं राहत थाप्ने लोभमा पुगेका रहेछन् उनी । अन्ततः बलजफ्ती गर्दै उनले एक बोरा चामल र एउटा त्रिपाल बोकेर काठमाडौं फर्किँदा सर्वस्व गुमाएका गाउँलेहरु धिक्कार्न बाध्य भए ।
ती युवा एक प्रतिनिधि उदाहरण थिए । बसाइँ सरे पनि केही पाखो पखेरोको लालपूर्जा बाँकी रहेका र उहिल्यै गाउँ छाडेर हिँडिसकेकाहरु पनि राहत र सहुलियत ऋण पाउने लोभमा गाउँ फर्किएर वास्तविक पीडित गाउँलेको भाग खोस्न उद्यत भएका छन् ।
ऊ त्यहाँ थियो मेरो घर भन्ने देखि भाङटार खोरियाको थोत्रो लालपूर्जा बोक्नेसम्मका सुकिला-मुकिलाहरु काठमाडौं लगायतका शहरका घर छाडेर अहिले गाउँमा गोठ बनाएर बस्न थालेका छन् । लाजै नमानी तिनै मान्छेहरु राहतको लाइनमा झगडा गर्न पुगेका दृष्य पनि आँखै अगाडि देखियो ।
जो चोर उसको ठूलो स्वर
रामेछाप दुरागाउँका गंगावहादुर सुनुवारको यो भनाइ निकै मर्मस्पर्शी छ-यस्तो दुख्याहा ठाउँमा बसिन्न भन्दै शहर पसे । यो गाउँको विकासमा हामीले आफ्नो गाँस काटेर सहयोग गर्‍यौं । यही गाउँ भनेर बस्दा हाम्रो भएभरको सम्पत्ति अहिले स्वाहा भयो । तर, विपत्तिको बेला सघाउन आउलान् भनेको त उल्टै तीनै मान्छे हाम्रो भाग खोस्न महापीडित बनेर आइपुगेका छन् । उनीहरुको स्वर ठूलो छ, उनीहरु नै हामीलाई हप्कीदप्की गर्छन् ।
गाउँको उहिल्यै छाडेको पाखो धितो राखेर बैंकबाट ऋण पाइन्छ भन्ने भ्रममा पनि कतिपय शहरबासीहरु गाउँ फर्केका छन् । तर, उनीहरुलाई त्यो ऋण भूकम्पले सबै घर भत्किएका र त्यहीँ ठाउँमा बनाउनेहरुले मात्र किस्तामा पाउने भन्ने सामान्य ज्ञान पनि देखिएन ।
गरीखाने हात मागीखाने भए
भूकम्पको विपत्तिपछि तत्काल गाँसबासका लागि सरकार र सहयोगीहरुले पठाएको राहतलाई अधिकार मान्ने र त्यसैमा लुछाचँडी गर्ने अर्को गलत संस्कार पनि गाउँ बस्तीमा भित्रिएको छ । अब राहत बाँड्ने काम तत्कालका लागि बन्द गरेर अस्थायी बसोबासतिर ध्यान नदिने हो भने गरीखाने हातहरु मागीखानेमा परिणत हुँदैछन् ।
खेतबारीमा पसिना बगाएर मुरी उमार्ने बेलामा मान्छेहरु मानो उठाउन राहत केन्द्रमा धाउन थालेका छन् । मेलापात, बस्तुभाउ छाडेर राहत माग्न घण्टौं लाइन लाग्ने विकृति पनि भित्रिएको छ । भत्किएका घरको भग्नावशेषबाट मालसामान र अन्नपात निकाल्न छाडेर उनीहरु कसले कहाँ राहत ल्याउँछ भन्दै गाविसको पटांगिनीमा दिनभरि ढुकेर बस्न थालेका छन् ।
राहत भन्दा धेरै रक्सी खपत
१५ किलो राहतको चामल लिनका लागि दिन बिताउने र घर फर्किने बेलासम्म भट्टीमा १५ सयको रक्सी सुइँक्याउने विकृति रामेछापको क्षेत्रीय सदरमुकाम मानिने धोबी बजारमा मैले आँखै अगाडि देखेँ । एउटा त्रिपाल लिन ५ घण्टासम्म पर्खिएका गाउँलेले धोबीको एउटै होटलमा १० हजारको रक्सी सिध्याए । अचेल गाउँघरमा रक्सीको खोलो यसरी बग्न थालेको छ कि, राहत भन्दा बढी रक्सी खपत हुँदैछ ।
गाउँघरमा रक्सी बनाउने कोदो सकिएर वैकल्पिक उपाय खोज्न थालेका छन् रक्सी बनाउनेहरुले । अझ भीआइपी पीडितहरुको त कुरै बेग्लै छ । राहतका लाइनमा बस्न गएकामध्ये एउटा टोलीले रामेछापको ढाँडेबेंसीको एउटै होटलमा दुई कार्टुन सानमिगेल वियर सिध्याएछन् ।
मैले पाएँ कोही भन्दैन
स्वयंसेवकहरु आफ्नो लागि मानो र छानो बोकेरै गाउँ बस्ती पसेका छन् । तर, कतिपय गाउँलेहरु आफूलाई सघाउन आएकालाई साथ दिनुको साटो राहत किन ल्याएनौं भन्दै जाइलाग्ने प्रवृति देखिएको छ
राहतले गाउँलेहरुलाई मानसिक रुपमा यतिसम्म दरिद्र बनाउन थालेछ कि, मैले आफ्नै हातले त्रिपाल, कम्बल, खाद्यान्न र पैसा समेत दिएकी एक महिलाले एक सातापछि पुग्दा मैसँग भनिन्-मैले अहिलेसम्म राहतका नाममा एक गेडो चामल पनि पाइन हजुर १ सबैले दोहोर्‍याएर पाए तर मैले अहिलेसम्म केही पाइन ।
मैले पाएँ र खाएँ भन्ने प्रायः कोही भेटिँदैनन् । दुई तीनपटक राहत पाएकाहरु पनि आँखामा आँशु देखाउँदै दरिद्रता प्रकट गर्न सक्ने कलाकार भइसकेका छन् । घरमा ६० मूरी धान जोगाउन सफल रामेछाप सैंपूका एकजना बाजे ७ किलो चामल थाप्न झगडा गरिरहेका पनि भेटिए । वास्तवमा गरीखाने सम्पन्न व्यक्तिहरुलाई पनि राहतले गरिव बनाएको विकृति पनि देखियो ।
राहतले जाँगर हरायो
राहतले मान्छेलाई मानसिक दरिद्र मात्र होइन अल्छेसमेत बनाउन थालेको छ । ललितपूरकी सभासद सुशीला नेपालको एउटै भनाइले यसलाई पुष्टि गर्छ । उनका अनुसार स्वयंसेवक टोलीले डुकुछापका एक स्थानीयको घर पन्छाइदिएपछि तीनले बारीको मकै गोडिदेऊ भनिछन् । उनका श्रीमान चाहिँ छिमेकीको घरमा तास खेल्दै थिए भने छोरा टिभीमा रेस्लिङ हेर्दै थिए ।
सद्दे घर भत्काउँदै पीडितको सूचीमा
नुवाकोटका थप्रेकमा घर भत्किएका घर छिमेकीले धमाधम राहत पाउन थालेपछि सद्दे घर भएका एकजना घरधनीलाई साह्रै रीस उठेछ । उनले मध्यरातमा खन्ती लगाएर आफ्नो घरको भित्ता भत्काएछन् र भोलिपल्टै बिहानै गाविसमा गएर भनेछन्-मेरो घर पनि भत्कियो, लौ राहत देऊ ।
घर सद्दे भएकाले भत्किएकालाई आश्रय दिनुपर्नेमा उल्टै सद्दे घर भत्काएर पीडितको सूचीमा नाम लेखाउने चरम विकृति पनि गाउँघरमा भित्रिएको रहेछ । यस्ता प्रवृतिले गर्दा गाविस सचिवहरुले गाउँमा काम गर्न गाह्रो देखियो । दलीय संयन्त्रका मान्छे पनि हैरानीमा परे ।
परिचयपत्रमा महाभारत
अब भूकम्प पीडितको परिचयपत्र बनाउन सबैभन्दा महाभारत छ । गैर पीडितनै सबैभन्दा पहिले पीडितको सूचीमा आफ्नो नाम लेखाउन पाखुरा सुर्किंदै सचिवलाई झम्टिन पुग्छन् । रातारातका सम्बन्ध बिच्छेद, अंशबण्डा, शहरबाट गाउँ र्फक अभियान, आफ्नै घर भत्काउने प्रवृति यी सबै परिचयपत्र बनाउनका लागि हुन् भन्ने प्रष्टै छ ।
स्वयंसेवकलाई आपत
शहरदेखि गाउँसम्म बिभिन्न राजनीतिक दल र स्वयंसेवी संस्थाहरुले पीडितलाई सघाउन स्वयंसेवक परिचालन गरेका छन् । स्वयंसेवकहरु आफ्नो लागि मानो र छानो बोकेरै गाउँ बस्ती पसेका छन् । तर, कतिपय गाउँलेहरु आफूलाई सघाउन आएका स्वयंसेवकलाई साथ दिनुको साटो राहत किन ल्याएनौं भन्दै जाइलाग्ने प्रवृति पनि देखिएको छ ।
पालभित्र बसेर दिउँसै चिसो बियर तन्काउने, लोकदोहोरी घन्काउने र जुवातासमा रमाउनेहरुको एउटा रैथाने समूह छ, शहरमा । अनि तिनीहरु नै भन्छन्-सरकारले हामीलाई हेरेन, नेताहरु चोर हुन् ।
आफ्नो घरका भग्नावशेष पन्छाउन आएका दलका कार्यकर्तालाई भत्ता खाएर आएका भन्दै अपमान गर्ने प्रवृतिले जनतालाई कता लैजादै छ ?
करोडपति मगन्ते,  करोडपति सुकुम्बासी
अब शहरका वास्तविक पीडितहरुलाई पालबाट अस्थायी घरमा फर्काउने, पूर्ववत काममा लगाउने, राहतका नाममा दरिद्र नबनाउने र स्वेच्छाले पालमा बसेकाहरुलाई आ आफ्नो ठाउँमा फर्काउने काम तत्काल नगर्ने हो भने राजधानी उपत्यका करोडपति मगन्तेहरुको शहर हुने खतरा छ ।
यही मौकामा सार्वजनिक जग्गा कब्जा गरेर टहरा बनाउने गिरोह पनि सल्बलाउन थालेको छ । विपत्तिका नाममा सरकारी सम्पत्ति कब्जा गर्ने प्रवृति नरोक्ने हो भने राजधानीमा करोडपति सुकुम्बासीहरुकिो नयाँ बस्ती बस्नेछ ।
आफ्नो थातथलो नै गुमाएर आएका सिन्धुपाल्चोक लगायत जिल्लाका पीडितहरुलाई पुनर्वासको व्यवस्था गरेर अन्यलाई सार्वजनिक जग्गाबाट लखेट्न ढिला गर्नुहुँदैन । जो हाम्रो केही छैन भन्दै सार्वजनिक जग्गामा गोठ बनाएर बसेका छन्, तीनलाई घर भत्काउने श्रम शिविरमा लगाउने हो भने को को टिक्छन् थाहा भइहाल्छ ।
यसो गरे कसो होला ?
भूकम्पबाट तहस-नहस भएका विशेष गरि मोटरबाटो नपुगेका हिमाली र उच्च पहाडी गाउँहरमा सरकारले सिधै खाद्यान्न लगायत अत्यावश्यक सामाग्री पठाउनुपर्छ । त्यहाँका जोखिमपूर्ण बस्तीका मान्छेलाई गासबास र रोजगारीको ग्यारेन्टीसहित पुनर्वासको योजना बनाउनुपर्छ ।
गाउँनै जोखिममा पर्ने गरी चिरिएका ठाउँमा विज्ञहरुको टेाली हेलिकोप्टरबाटै लगेर विस्तृत अध्ययन गराउनुपर्छ । ती बस्ती बस्न योग्य भए गाउँलाई भरोसा दिलाउनुपर्छ, नभए सार्नुपर्छ । तर, अब जनतालाई मानसिक दरिद्र, आशे र लोभीपापी बनाउनु हुँदैन भन्ने देखियो ।
सरकारले गाउँघरका ढुंगामाटाका घर सबैलाई एकै ठाउँमा हालेर परिवार गणना गरे उपयुक्त हुन्छ । आखिर गाउँतिरका माटेघर प्रायः सबै भत्किएका र चर्किएका छन् । जति ठाडा छन् ती पनि बस्न योग्य छैनन् । भूकम्प अघि भत्किएका घरलाई पनि भूकम्पले भत्कायो भनेर सिफारिस गराउन बाध्य पार्ने प्रवृति रोक्दै एउटै मापदण्डबाट वितरण गरे सहज हुन सक्छ ।
अनलाइनखबर डटकमबाट
Share on Google Plus

About Unknown

We bring you the latest breaking news that are happening around the world. For daily news, celebrity gossips, scoops, scandals, sports news, crime news and many more, don't forget us to visit ... www.nepalhamro.com.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :

Post a Comment